1. Creëer waardevolle content
Een van de meest effectieve manieren om meer online bezoekers aan te trekken is door boeiende en relevante content te creëren. Het is namelijk de bedoeling dat je content de aandacht van je doelgroep trekt en hen aanmoedigt om verder te klikken dan een enkele pagina, of zelfs terug te komen voor meer.
Een goede manier om dit te doen is door de belangrijkste vragen en problemen van je doelgroep te identificeren. Aan de hand daarvan kun je content creëren op basis van behoefte. Denk hierbij bijvoorbeeld aan blogberichten, video’s en infographics.
2. Vernieuw verouderde content
Een manier om meer online bezoekers aan te trekken is door ervoor te zorgen dat je website altijd up-to-date en relevant is. Dit betekent dat je oude content regelmatig moet verversen of verwijderen als deze niet meer relevant is. Verouderde content kan bijvoorbeeld gedateerde informatie of onjuiste feiten bevatten.
Door verouderde content te vernieuwen kun je ervoor zorgen dat je website actueel blijft. Dit kan de betrouwbaarheid van je website vergroten en ervoor zorgen dat je bezoekers terugkomen voor meer informatie.
Het bijwerken van verouderde content kan ook helpen om je SEO-prestaties te verbeteren. Zoekmachines geven namelijk de voorkeur aan websites met actuele content. Het vervangen van verouderde content door nieuwe, relevante content kan daarom bijdragen aan betere zoekresultaten.

3. Optimaliseer je content met relevante zoekwoorden
Het is belangrijk om relevante zoekwoorden te gebruiken die aansluiten bij je bedrijf en doelgroep. Je klanten hebben een behoefte. Jij hebt de oplossing. Zo simpel kan het zijn als dat een goede match is.
Optimaliseren van je content met zoekwoorden, wordt ook wel zoekmachine optimalisatie (SEO) genoemd. Dit is een belangrijke stap om meer online bezoekers naar je website te trekken. Zoekmachine optimalisatie helpt zoekmachines je website gemakkelijker te indexeren en te begrijpen waarover je content gaat. Hierdoor kun je hoger in de zoekresultaten verschijnen en meer verkeer aantrekken.
Om te zien welke zoektermen je bezoekers in het verleden hebben gebruikt kun je gebruik maken van tools zoals Google Adwords, Semrush of Ahrefs. Ook kun je kijken naar de zoekwoorden die concurrenten gebruiken.
Wanneer je dit beide toepast, kun je je content optimaliseren met relevante zoekwoorden. Hierdoor kun je meer gericht verkeer naar je website trekken. Daarnaast kun je ook je meer online bezoekers krijgen.

4. Zet advertenties in voor meer online bezoekers
Het plaatsen van advertenties is een van de eenvoudigste manieren om meer online bezoekers te krijgen. Het is daarbij wel belangrijk om een goede strategie te hebben. Je moet namelijk weten waar je de advertenties gaat plaatsen om het meeste rendement te behalen. En niet te vergeten; als ze op de advertentie klikken, waar gaan ze dan heen?
Tot de beste platforms om advertenties op te plaatsen behoren onder meer social media en zoekmachines. Via deze platformen kun je namelijk gemakkelijk specifieke doelgroepen targeten. Daarnaast kun je ook gericht adverteren op jouw specifieke product of dienst.
Omdat het draaien van online advertenties niet eenvoudig is en al snel om best wat geld kan gaan, is het belangrijk om hier een expert voor in te schakelen. Wij helpen je hier graag bij.
5. Verhoog je lokale zoek reputatie
Het algoritme van Google toont resultaten die gericht zijn op een bepaalde geografische locatie. Daarom is het belangrijk dat je website geoptimaliseerd is voor zoekopdrachten in jouw regio.
Een van de beste manieren om je lokale zoek reputatie te vergroten is door positieve recensies en testimonials van klanten te verkrijgen. Dit kun je doen door tevreden klanten aan te moedigen een beoordeling achter te laten op platformen als Google My Business, Yelp en TripAdvisor. Deze beoordelingen helpen bij het verbeteren van je zoekresultaten. Ook geven ze potentiële klanten een beeld van de kwaliteit van je producten of diensten.
Het is ook belangrijk dat je de juiste zoekwoorden gebruikt in de content van je website. Gebruik daarom zoekwoorden die specifiek betrekking hebben op je bedrijf of producten. Een voorbeeld hiervan is “marketingbureau in {stad}”.

Hulp nodig om meer online bezoekers te krijgen?
Heb je hulp nodig bij het vergroten van je online aanwezigheid en het aantrekken van meer bezoekers naar je website? Bij BOOOM Digital Agency helpen we je graag verder met ons SEO abonnement.
Ons team van experts is gespecialiseerd in de nieuwste SEO en digitale marketing technieken. Met deze technieken kunnen we ervoor zorgen dat jouw website het verkeer krijgt dat het verdient. Zo bieden we onder andere een scala aan marketingdiensten. Deze omvatten onder andere SEO, SEA en social media marketing.