BOOOM Digital - Gradient styling elementBOOOM Digital - Gradient styling element

Social

4 tips die je kunnen helpen om een geweldig LinkedIn bericht te schrijven

Wil je hoger scoren op LinkedIn? Hier zijn 4 LinkedIn SEO tips om je profiel te optimaliseren om de relevantie van je profiel te verhogen.

 

4 tips die je kunnen helpen om een geweldig LinkedIn bericht te schrijven

Om de online aanwezigheid van je bedrijf te verbeteren, kan het de moeite waard zijn om LinkedIn in te zetten. LinkedIn vergroot niet alleen de naamsbekendheid, het stelt je ook in staat om te communiceren met je volgers. Een manier om dit te doen is door relevante content te plaatsen. Door relevante content te plaatsen kom je niet alleen in contact met je doelgroep, maar kun je ook je merkpersoonlijkheid overbrengen. Om dit alles nog beter te begrijpen, zijn hier 4 tips die je kunnen helpen om een geweldige LinkedIn post te plaatsen.

1. Creëer een pakkende titel

Het creëren van een pakkende titel is ontzettend belangrijk. Een pakkende titel kan de aandacht van de lezer naar je LinkedIn post toetrekken. Doordat de titel zo in het oog springt, is er minder kans dat iemand langs je LinkedIn post scrollt. Het is namelijk een feit dat jij en je bedrijf niet de enige zijn die op LinkedIn posten. Daarom is het belangrijk om een verhoogd gevoel van urgentie te tonen. Dit kan leiden tot meer views maar ook tot een actie op je profiel. Een voorbeeld van zo’n actie is een klik naar je website of een extra connectie op je bedrijfsprofiel.

Creëer een pakkende titel

2. Creëer content die reacties opwekt

Bij het gebruik van LinkedIn is het essentieel om na te denken of een lezer zal reageren op je post. Om de kans daarop te vergroten, is het van belang dat je je publiek begrijpt en inhoud schrijft die reacties uitlokt.

Om je publiek te begrijpen, moet je te weten komen hoe je klanten denken, wat hun problemen zijn, wat reacties uitlokt en oplossingen aandragen. Besteed daarom aandacht aan wat ze te zeggen hebben. Daarbij is het zo dat hoe meer problemen je kunt oplossen, hoe interessanter je wordt. Een voorbeeld van hoe je dit kunt doen is door gebruik te maken van buyer persona’s. Met buyer persona’s krijg je een beter inzicht in hoe je consumenten denken en de factoren die hen beïnvloeden.

Content

3. Leg de focus op de carrière van je publiek

Hoewel LinkedIn meer gericht is op het bedrijfsleven dan Facebook en Instagram, is het nog steeds een social media platform. Het doel van LinkedIn is netwerken en het vergemakkelijken van werving. Gebruikers gaan er niet heen om foto’s van vakanties te bekijken, maar om op een ander niveau contact te leggen. Ze gaan er bijvoorbeeld heen om potentiële werkgevers of bedrijven te bekijken. De belangrijkste doelstellingen van LinkedIn zijn het creëren van naamsbekendheid, het vestigen van thought leadership en het creëren van kansen. Met andere woorden, het is een platform waar je je expertise in moderne bedrijfsmethoden kunt laten zien. Je kunt hier ook kansen bieden aan individuen om hen vooruit te helpen. Zo kun je hen bijvoorbeeld helpen in hun vak door middel van webinars, cursussen of discussiegroepen.

Leg de focus op je publiek

4. Wees realistisch in wat je verwacht

Omdat Facebook, Instagram en Twitter posts soms heel viraal gaan, kunnen LinkedIn posts minder indrukwekkend lijken. Maar kijk eens naar wat de grootste LinkedIn influencers posten. Zelfs de bekendste mensen krijgen minder likes en comments. Hoewel ze minder likes en comments krijgen, doet dit er niet toe. Op LinkedIn krijgen ze namelijk beduidend meer betekenisvolle en diepgaande engagement.

Soms weegt de kwaliteit van de connecties die je op LinkedIn legt, op tegen de kwantiteit. Overweeg daarom LinkedIn toe te voegen aan je marketing mix. Je bedrijf kan op die manier profiteren van hechte relaties met het soort professionals dat dit platform gebruikt.

Hulp nodig bij het adverteren op LinkedIn, het plaatsen of het opzetten ervan? BOOOM Digital help je graag. Doordat wij al meerdere bedrijven helpen bij het adverteren, opzetten en posten op LinkedIn hebben wij hier al ontzettend veel ervaring mee. Wij komen dan ook graag met je in contact.

BOOOM Digital - Gradient styling element
BOOOM Digital - Gradient styling element
whatsapp +31 26 202 2354