Online marketing voor tandartsen met behulp van professionals
Het internet speelt een belangrijke rol in de zoektocht van elke patiënt naar een tandarts. Daarbij maakt het niet uit of het gaat om het vinden van een tandarts in de buurt op Google of het beoordelen van de kwaliteit van de tandarts en de reputatie op beoordelingssites.
Online marketing voor tandartsen
Door online marketing kan je tandartspraktijk zelf bepalen hoe het online verschijnt en het voor patiënten eenvoudiger maken om jou te kiezen boven je concurrenten. Op deze pagina bespreken we vele online marketingstrategieën om je tandartspraktijk naar een hoger niveau te tillen. Laten we eerst de precieze redenen onderzoeken waarom online marketing voor tandartsen belangrijk is.
1. SEO voor tandartsen (Zoekmachine optimalisatie)
Indien het goed wordt gedaan, helpt zoekmachine optimalisatie tandartsen bij het consequent binnenhalen van nieuwe patiënten. De website van je praktijk zal hoger scoren op Google en andere populaire zoekmachines als gevolg van SEO, wat meer gebruikers klikken oplevert en je kansen op meer online afspraken vergroot.
Het kan bijvoorbeeld zijn dat patiënten zoeken op termen als “beste tandarts bij mij in de buurt” of “tandheelkundige diensten in (woonplaats)”. Door een juiste online marketing strategie voor tandartsen kan je bedrijf bovenaan de zoekresultaten verschijnen, waardoor mensen eenvoudig je website kunnen bezoeken en een afspraak kunnen maken.
2. Online adverteren
De snelste methode om nieuwe patiënten te bereiken via zoekmachines is adverteren op internet. Dat betekent dat je je praktijk kunt promoten met Google Ads op de verschillende websites die je potentiële patiënten bezoeken. Voorbeelden hiervan zijn de tekstadvertenties die verschijnen in de zoekresultaten van Google, op allerlei websites en op YouTube als videoadvertenties.
Deze marketingstrategie biedt een aantal voordelen. Je hoeft bijvoorbeeld pas te betalen nadat je advertenties zijn gezien door potentiële patiënten. Dit betekent dat elke euro die je uitgeeft te verantwoorden is! Bovendien kun je zelf het maximale advertentiebudget per dag bepalen.
3. Social media marketing en advertenties
Het verhogen van de service is een belangrijk punt van verbetering als het gaat om online marketing voor tandartsen. Dat geldt dan niet alleen tijdens het bezoek, maar ook daarna. Je hebt dus een communicatiemethode nodig waarmee patiënten op de hoogte worden gehouden. Dit met als doel ze als klant te behouden en eventueel nieuwe klanten aan te trekken. Een voorbeeld van zo’n communicatiemethode is social media. De meeste van je huidige en potentiële patiënten zijn waarschijnlijk te vinden op sociale netwerksites als Facebook, Instagram en Twitter. Het is daarom raadzaam om social media accounts aan te maken voor je tandartsenpraktijk.
Een pagina of account aanmaken en één of twee keer per week iets posten is helaas niet genoeg om je tandartspraktijk effectief in te zetten op social media. Je moet regelmatig en effectief contact leggen met je patiënten. Om dit te doen, kun je:
- Reageren op hun vragen wanneer ze binnenkomen.
- Nuttige, interessante en algemeen relevante informatie presenteren.
- Hen op de hoogte houden van actueel nieuws en evenementen.
- Nieuwe aanbiedingen en kortingen promoten.
Je tandartspraktijk heeft baat bij een sterke online community van patiënten omdat het je helpt bij het verhogen van beoordelingen en het verbeteren van de klantloyaliteit.
Online marketing voor tandartsen uitbesteden
Onze digitale marketing specialisten kunnen je helpen bij het maken van onderscheidende tandheelkundige marketing plannen die meer patiënten naar de website van je praktijk zullen leiden.
Neem meteen contact met ons op als je op zoek bent naar een tandheelkundig marketingbedrijf om je te helpen online te slagen. We werken graag met je samen om meer patiënten een mooie glimlach te bezorgen!