Huidkliniek COSMED van 2.5k naar 4.5k bezoekers in twee maanden
We gaven de website van Huidkliniek COSMED een BOOOST met advertenties, SEO en technische verbeteringen. Daardoor verdubbelde hun bezoekersaantal binnen drie maanden.
Over dit project
Huidkliniek Cosmed uit Zevenaar verzorgt meerdere soorten cosmetische behandelingen, zoals ooglidcorrectie, permanente make-up, chirurgie en lasertherapie. Door de vele verschillende specialismes en kwalitatieve behandelingen die ze aanbieden hebben ze een bekende naam in Zevenaar.
Naast plannen voor een nieuwe website in de toekomst, hebben we eerst de marketingactiviteiten opgepakt om de samenwerking verder te verkennen.
Resultaten na drie maanden
72%
Meer bezoekers
40%
Meer klikken op advertenties
300%
Meer sessies op bovenooglidcorrecies
Dit waren onze doelen
Huidkliniek Cosmed had initieel een duidelijk doel: meer afspraken voor bovenooglidcorrecties. Daar hebben we het volgende voor gedaan:
Eenmalig project
- Google Ads advertenties opnieuw opzetten, inclusief nieuwe conversie metingen van gemaakte afspraken via het externe Clinicminds afsprakensysteem.
- Nieuw leven in de Meta campagnes blazen om een bredere doelgroep aan te trekken.
- Organisch meer bezoekers trekken op basis van zoekwoorden met een SEO onderzoek en nieuw plan van aanpak.
Maandelijks BOOOST pakket
- Aansturing en overleg met de content marketeers van Huidkliniek Cosmed.
- De verouderde Elementor website aanpakken zodat er betere landingspagina’s geschreven kunnen worden.
- Google Ads doorlopend verbeteren, bijsturen en uitbreiden.
- Meta Ads doorlopend verbeteren, bijsturen en uitbreiden.
- Maandelijkse evaluatie en rapportage van conversie gebeurtenissen.
Dit was onze uitdaging
De grootste uitdaging was om met een externe, niet-geoptimaliseerde website toch onze marketingdoelen te behalen. Het invoeren van content is meer gestroomlijnd met behulp van een integratie van WordPress blocks.
Een van de marketing uitdagingen was om de conversies via het externe afsprakensysteem goed te meten, zodat de Google en Meta campagnes een duidelijke ROAS hebben en er meer geld uit komt dan erin gaat. En dit alles binnen de regels van de privacywetgeving met behulp van onze eigen cookie banner.