Logo ontwerpen

Een logo ontwerpen is een kunst

 

luuk arends logo ontwerpen

Veel bedrijven en organisaties nemen contact met ons op omdat zij graag een nieuw en pakkend logo willen hebben. Maar waarom heb je eigenlijk een logo nodig? Een logo is natuurlijk hét beeldmerk van jouw bedrijf. Het laat zien wie je bent en wie je wilt zijn. Dat is ook de kunst van een logo ontwerpen: het eenvoudig vertalen van een bedrijfsmatige boodschap naar een pakkend logo. Dit is vaak een behoorlijke klus, maar laat dat nou net één van onze specialiteiten zijn!

Logootjes ontwerpen

Een logo ontwerpen is voor ons een dagelijkse bezigheid. Met een bakkie koffie, goede zin en de nodige dosis aan creativiteit slagen we altijd om het gewenste resultaat te behalen. Goed overleg met de klant is hierin erg belangrijk. Vaak krijgen we de vraag of we “even een nieuw logootje kunnen ontwerpen”. Natuurlijk kunnen wij dat, maar het blijft altijd van belang om te achterhalen wat het beste is voor de klant. Daarom is het erg belangrijk om te weten wat de boodschap achter een logo is. Wil je dat mensen naar jouw logo kijken en zeggen: “Wat een tof logo!”? Of wil je juist een zakelijke uitstraling hebben? De mogelijkheden zijn oneindig en iedere wens kan worden vervuld. Maar hou wel altijd in de gaten dat het verstandig is om jouw huisstijl leidend te maken!

Een ding is zeker en dat is dat jouw logo uniek moet zijn. Met het internet heb je een grote inspiratiebron om allerlei verschillende creatieve ideeën op te doen, maar het jatten van een logo is allesbehalve effectief. Het internet kan dus prima gebruikt worden om ideeën op te doen om een origineel logo te laten ontwerpen. Maar het jatten van een groot bestaand logo? Nee, daar ga je niks mee opschieten.

Onze hersenen en logo’s

Vanaf jongs af aan worden onze hersenen al blootgesteld en beïnvloedt. Dit zorgt ervoor dat kinderen tussen de 2 en 3 jaar al 70% van de meest bekende logo’s kunnen koppelen aan het bedrijf en waar deze voor staat. De kans is dus groot dat jouw kind eerder het logo van Coca-Cola, McDonald’s of de Efteling herkent, dan dat hij of zij kan fietsen … met zijwieltjes! Als je erover nadenkt is het misschien bizar, maar dat maakt het niet minder waar.

Het koppelen van een logo aan jouw product en communicatie uitingen zorgt voor een snelle herkenning bij de consumenten. En daar worden jij en wij natuurlijk erg enthousiast van! Maar hoe krijg je dit nou voor elkaar? Het antwoord daarop klinkt heel simpel, maar is het niet: je moet het logo leven. Wat we daarmee bedoelen? Jouw logo moet overal zijn waar jij en jouw bedrijf zijn. Denk hierbij aan netwerkborrels, congressen of op jouw werkplek. Maar ook moet het logo op jouw bedrijfspand, werkshirt of bedrijfswagen staan. Zo leren de mensen jouw logo herkennen en koppelen aan jou en je bedrijf of organisatie.

Ook kleuren spelen een grote rol in de herkenning van jouw logo of het vergroten van het aantal conversies op jouw website. Over het belang van kleuren hebben wij laatst nog een tof blog geschreven. Benieuwd? Klik dan gewoon even hierop en je leest zo verder! 

 

BOOOM, nu ben je vast benieuwd naar wat een logo voor jouw bedrijf kan betekenen! Kom dan eens een bakje koffie drinken, dan bespreken we samen een paar vette concepten! Geheel vrijblijvend natuurlijk.